5 faktów na temat Quality Score w Adwords

5 faktów na temat Quality Score w Adwords

W świecie płatnego wyszukiwania ranking reklamy i średni koszt za kliknięcie (CPC) są określane trzema głównymi czynnikami: stawkami max CPC jakimi Ty licytujesz, stawkami CPC Twojej konkurencji oraz Quality Score czyli Wynikiem Jakości. To właśnie Wynik Jakości działa jak modyfikator, umożliwiając reklamie o wyższej „jakości” przewyższać reklamę konkurenta po niższej stawce.

Chociaż związek pomiędzy licytacją i ustalaniem stawek CPC jest prosty do zrozumienia, tak wynik jakości jest o wiele bardziej skomplikowany i zależy od bardzo wielu czynników takich jak współczynnik klikalności (CTR) słowa kluczowego i reklamy, jakość strony docelowej, itp.

Wielu marketingowców szeroko badało wynik jakości dzięki czemu i istnieje kilka świetnych publikacji na ten temat. Jednak jakie dokładnie czynniki mają wpływ na QS, jest w dużej mierze nieznane.


Poniżej 5 niezmiennych faktów dotyczących Quality Score:


Fakt 1: Wynik Jakości może wzrosnąć lub spaść z dnia na dzień

I wcale nie oznacza to spadku stopniowego z 7/10 do 6/10. Zdarzają się przypadki gdzie wynik jakości z 10/10 spadł drastycznie do 2/10. Dlatego tak ważna jest codzienna analiza konta i stała optymalizacja kampanii.

Fakt 2: Zmiana CTR może wywołać gwałtowne zmiany Wyniku Jakości

Zwykle dzieje się tak, że gdy CTR wzrasta dla danego słowa kluczowego, wynik jakości również rośnie. W przypadki gdy reklama osiąga wyższą średnią pozycję dla danego słowa kluczowego bez widocznego wzrostu CTR istnieje duża szansa, że wynik jakość spadnie.

Fakt 3: Wynik Jakości w sieci reklamowej GDN jest całkowicie niezależny od Wyniku Jakości w Sieci wyszukiwania.

Oznacza to, że niski CTR kampanii w sieci wyszukiwania nie zmniejszy skuteczności kampanii kierowanej na GDN i na odwrót.

Fakt 4: Wynik Jakości nie bierze pod uwagę „pauzowanych” reklam i słów kluczowych.

Pauzowanie reklam lub słów kluczowych nie wpływa na ich Wynik Jakości. Jeśli nie są one aktywne, a zatem nie biorą udziału w aukcji, Wynik Jakości nie jest naliczany.

Fakt 5: Na wynik jakości nie mają wpływu historyczne” doświadczenia „ Twojego Landing Page.

Choć nie mamy pewności kiedy crowl Google indeksował Twój LP po raz ostatni (mogą występować opóźnienia w indeksacji strony ) to do ustalenia Wyniku Jakości brana jest tylko aktualna wersja LP. Co więcej jeśli LP ocenione jest na przeciętne lub powyżej przeciętnej nie wpływa to negatywnie na QS ani też pozytywnie, jeśli wynik jest poniżej przeciętnej Twój wynik jakości może ulec spadkowi.

Niektóre zmienne takie jak CTR , CPC czy średnia pozycja są bezpośrednio mierzalne. Analizując jak wynik jakości zachowuje się w stosunku do każdego z tych wskaźników, możemy lepiej ocenić ich wpływ i dokonać szybszej decyzji, jak go poprawić .

Podobne artykuły: