5 ukrytych funkcji na koncie Google Adwords, które ułatwią Ci optymalizację kampanii.

5 ukrytych funkcji na koncie Google Adwords, które ułatwią Ci optymalizację kampanii.

Z miesiąca na miesiąc na kontach Adwords przybywa nowych funkcjonalności. Niektóre z nich dostępne są z poziomu widoku zwykłego użytkownika, inne pozostają ukryte jako dodatkowe funkcje na koncie.

Pracujesz z kontem Adwords na co dzień? Przekonaj się czy znasz wszystkie poniższe funkcjonalności.

Jeśli poznajesz dopiero system reklamowy Adwords – nie zapomnij o wykorzystaniu tych 5 kluczowych opcji, które usprawnią optymalizację Twojej kampanii.

 

1. Raport „TOP Movers” – Największe zmiany

 

Zaobserwowałeś gwałtowny wzrost liczby kliknięć lub wydatków na reklamę? Potrzebujesz szybko zidentyfikować ich źródło? Zamiast patrzeć na indywidualne statystyki każdej kampanii wystarczy zajrzeć do raportu „największe zmiany”. Raport ten identyfikuje kampanie, grupy reklam, które były odpowiedzialne za nagły wzrost kliknięć lub wydatków. Dane te możesz przeglądać w ujęciu tygodniowym lub miesięcznym nawet jeśli wyniki skuteczności są w miarę stabilne.

Raport znajdziesz w zakładce Wymiary > z rozwijalnego menu wybierz „Największe zmiany”

top_movers1

2. Raport Analiza Aukcji (Auction Insight)

 

Raport ten jest przydatny w przypadku klientów skoncentrowanych na pokonaniu swoich konkurentów, ponieważ daje obraz skuteczności w danej aukcji jego reklam w porównaniu do konkurencji.

Największą wadą tego raportu jest, że dane nie są całkiem dokładne, ponieważ bazują wyłącznie na słowach kluczowych, które mają dużą ilość wyszukań.

Plusem raportu jest natomiast możliwość analizy historycznych aukcji i porównania jak na tle konkurencji nasze reklamy występowały w przeciągu ostatniego tygodnia, czy miesiąca.

Raport można znaleźć na karcie Słowa kluczowe, w menu rozwijanym o nazwie „Szczegóły”

statystyki_aukcji

3. Etykiety – słowa kluczowe, reklamy, grupy reklam, kampanii

 

Etykiety – niezwykle przydatna opcja mająca służyć organizacji danych na koncie, ich selekcji, a przede wszystkim usprawnić naszą pracę ze słowami kluczowymi, kampaniami, reklamami czy grupami reklam. Jak w praktyce można je wykorzystać?

klient podesłał Ci nowe słowa kluczowe do testu, ale nie jesteś przekonany o ich skuteczności? Nadaj im etykiety „od klienta” i po tygodniu sprawdź jak się sprawują. Dzięki etykiecie dwoma kliknięciami na koncie odfiltrujesz nowe słowa od pozostałych i sprawdzisz ich pełne statystyki.

zaplanowałeś promocję i chcesz poinformować o niej swoich klientów? oznacz etykietami reklamy z promocyjnymi tekstami dzięki czemu po zakończonej promocji szybko będziesz mógł sprawdzić ich efekt i dwoma kliknięciami wstrzymać ich działanie.

– testujesz banery graficzne w kilku rozmiarach i chcesz przekonać się, który format jest najskuteczniejszy? Oznacz etykietami rozmiary banerów, a po miesiącu w zakładce „wymiary” odfiltruj statystyki reklam i przekonaj się, który z formatów przyniósł Twojej kampanii najlepszy efekt.

Pamiętaj jednak, że stosując etykietę przyporządkowujesz ją do konkretnej lokalizacji. Etykieta oznaczona na grupie reklam nie przechodzi na słowa kluczowe.

 

4.Współdzielenie budżetów kampanii

 

Masz do uruchomienia kilka kampanii, a Twoje środki finansowe są znacznie ograniczone? A może nie masz czasu na kontrolowanie finansów na koncie, a zależy Ci na uzyskaniu możliwie jak największej ilości kliknięć? Na koncie znajdziesz taką funkcjonalność jak „wspólny budżet”.

wspólny_budżet

Wspólny budżet ustawiasz na poziomie dziennych wydatków – pamiętaj, że ich liczba może zostać przekroczona o 20%. System AdWords automatycznie reguluje, jaka część budżetu jest przydzielana do różnych kampanii aby zmaksymalizować ilość kliknięć i poprawić ROI. Jeśli system widzi w danym dniu potencjał jednej kampanii to większą część wydatków przeniesie właśnie na tą kampanię.

Pamiętaj, że jeśli w ciągu dnia uznasz, że wolisz wrócić do samodzielnego kontrolowania wydatków system zacznie naliczać od Zera twój dzienny budżet przez co danego dnia możesz wydać więcej niż masz zaplanowane.

 

5. Modyfikator dopasowania przybliżonego czyli ” + ” przy słowie kluczowym

 

W centrum pomocy Adwords znajdziesz informacje na temat tego dopasowania jednak bezpośrednio na koncie ustawień tej formy dopasowania nie ma. Innymi słowy albo wiesz czym jest i jak działa, albo nie pracujesz na słowach w tym dopasowaniu.

Modyfikator dopasowania przybliżonego oznacza większą kontrolę nad słowami kluczowymi, nie tracąc przy tym szerokiego zasięgu jakie zwykle przynosi dopasowanie przybliżone.

System bierze pod uwagę tylko słowa kluczowe, które mają + co oznacza, że bezwzględnie muszą być uwzględnione w zapytaniu. Co ważne, przy zastosowaniu tego rodzaju dopasowania reklama pojawi się na wyszukania, które zawierają zmodyfikowane hasło lub jego bliskie odmiany, ale nie synonimy.

Podobne artykuły: