Bumper Ads: Masz tylko 6 sekund – wykorzystaj je z głową!

Bumper Ads: Masz tylko 6 sekund – wykorzystaj je z głową!

Reklamy Bumper Ads  z końcem września wyszły z bety. Czas więc nie tylko coś więcej o nich powiedzieć, ale również pokazać!

W czerwcu tego roku prowadziłam na „semKRK#2„, prezentację na temat nowego formatu reklamowego Bumper Ads. O tym jak powinna wyglądać strategia wdrażania takich reklam w kampanii, jaka jest ich idea oraz skąd pomysł na kolejny format reklamy od Google. W czerwcu mogliście jedynie o nich słuchać. Teraz każdy z Was może je u siebie na kontach wdrażać. Dlatego czas opowiedzieć o nich szerzej.

Reklamy Bumper Ads – czym są?

To format niepomijalnej reklamy wideo, która wyświetlana jest użytkownikom urządzeń mobilnych (uwaga w ustawieniach na koncie dostępna jest również opcja dostosowania stawek na komputery!). Reklama docelowo ma 6 sekund (tzw. niepomijalne sześcio-sekundówki), jednak podczas pracy z klientami lepiej informować ich o plikach, których materiał kończy się na 5 sekundzie, ponieważ system nie przyjmuje wideo, które ma powyżej 6 sekund np. 6,3 sekundy.

Aby uruchomić bumpery należy stworzyć osobną kampanię wideo. Nie ma opcji wyboru tego formatu reklamy w kampanii, którą już prowadzicie.

bumper-ads

Reklamy rozliczane są w modelu CPM. Jest to na razie jedyna dostępna opcja. Reklamy pojawiają się jako przerywniki odtwarzanego wideo, przed lub po obejrzanym wideo.

Strategia kampanii Bumper Ads

Nie ma gotowej strategii do żadnego rodzaju kampanii. Ale jako inspiracja myślę, że można w kampaniach posłużyć się poniższymi przykładami, które ułatwią zaplanowanie działań. To 3 podstawowe strategie, które możecie wykorzystać w każdej prowadzonej kampanii. Nie tylko Bumper Ads.

TEASER

Kojarzycie teasery w formie billboardów? Pojawiają się na ulicach i są zapowiedzią czegoś nowego. Bez nazwy, bez brandu. To forma zajawki, która ma zaciekawić odbiorcę i zasygnalizować, że idzie coś nowego. Dokładnie takim teaserem, tylko w formie wideo, może być reklama bumper.

Idealny przykład marki, która wykorzystała to w swojej kampanii to Specsavers. Brytyjski sklep optyczny z szerokim asortymentem dla osób z wadą wzroku. Choć na polskim rynku marka ta nie jest zbyt znana, kampania jaką przygotowali była wręcz epicka.

 

WZMOCNIENIE

Wzmocnienie czyli rodzaj kampanii zasięgowej, najczęściej połączonej z kampanią telewizyjną. Osoba, która zobaczy twoją reklamę w telewizji zwykle nie skupia na niej całej swojej uwagi. Dlatego wzmocnienie jej przekazu poprzez krótką reklamę na urządzeniu mobilnym może okazać się idealnym uzupełnieniem kampanii.

Przykładem marki, która doskonale poradziła sobie z tym zadaniem jest Neutrogena. Wykorzystując 30-sto i 6-ścio sekundowy spot z początkującą aktorką i piosenkarką Olivia Holt, w przeciagu miesiąca marce udało się dotrzeć do 35% młodych osób w wieku 13-24 lat w USA.

 

ECHO

To nic innego jak przypomnienie dla Twojego odbiorcy, że Twoja marka powraca z nowym produktem, lub z rebrandingiem lub z informacją, że po prostu jest i czy aby przypadkiem o niej nie zapomniałeś. W tym przypadku celujesz w osoby, które znają Twój brand, lub osoby, które widziały wcześniej Twoją reklamę – np. znalazły się na Twojej liście remarketingowej.

Dobrym przykładem jest premiera płyty zespołu RUDIMENTAL. Przed premierą najnowszej płyty zespół wraz ze znanymi wykonawcami, którzy występują na płycie przygotował kilka 6-sekundowych historii. Każda z nich była w klimacie wykonawcy, który gościł na płycie i była zapowiedzią płyty. Efekty możecie zobaczyć poniżej.

Innym przykładem wartym zainspirowania jest marka Pumpers Pants KE.

 

Oraz idealny przykład marki Mercedes-Benz czyli wszystko co powinieneś wiedzieć o nowym Mercedes-AMG GT S w 5 sekundach.

PODSUMOWANIE

W przypadku nowości zwykle pada pytanie czy warto? Tak, ponieważ to nowy format reklamowy, o którym nie wszyscy jeszcze wiedzą. A skoro nie wiedzą, nie korzystają. To reklama niepomijalna, więc użytkownik obejrzy ją w 100%, stawki CPM, zwłaszcza przy małej konkurencji będą stosunkowo niskie. Ponad to jako format reklamy emitowany tylko na urządzenia mobilne ma szansę na dużą skuteczność ponieważ urządzenia takie jak telefony nie rozpraszają naszej uwagi. Jeśli skupiamy się na danym wideo to oglądamy go w całości. Jak wyglądają wyniki badań dotyczące naszej uwagi na urządzeniach możecie zobaczyć w kilku slajdach mojej prezentacji, którą udostępniłam na Slideshare: „Masz tylko 6 sekund. Wykorzystaj je z głową!„.

Podobne artykuły: