Co warto wiedzieć o nakładce z wezwaniem do działania dla reklam TrueView na Youtube?

co-warto-wiedziec-o-nakladce-z-wezwaniem-do-dzialania-dla-reklam-trueview-na-youtube

Co warto wiedzieć o nakładce z wezwaniem do działania dla reklam TrueView na Youtube?

Nakładki z wezwaniem do działania dostępne są w reklamach TrueView In-Stream i w reklamach In-Stream kupowanych w modelu rezerwacyjnym.

Nakładka z reguły pozwala zwiększyć zaangażowanie widzów na Youtube w obrębie wyświetlanego wideo, ale również zwiększyć subskrybentów samego kanału czy użytkowników witryny. Pojawia się natychmiast po rozpoczęciu odtwarzania filmu wideo, a po 15 sekundach zwija się do rozmiarów miniatury.

Youtube informuje użytkownika o tym, że nakładka z wezwaniem do działania jest bezpłatną opcją. Faktycznie, nie są pobierane za nią opłaty jeśli użytkownik kliknie w nią w obrębie wideo pochodzącego z naturalnych wyników. W przypadku reklam, kliknięcia w nakładkę są płatne w zależności od tego co nastąpi najpierw: obejrzenie 30 sekund filmu (albo cały, jeśli jest krótszy niż 30 sekund) czy kliknięcie nakładki z wezwaniem do działania, zajawki lub ikony karty albo banera towarzyszącego.

Nakładka z wezwaniem do działania pojawia się na wideo nawet jeśli reklama dla danego wideo jest wstrzymana. Dlaczego? Ponieważ nakładki te są powiązane z filmem, a nie reklamą dlatego pojawiają się niezależnie od tego, czy film został wyświetlony z poziomu reklamy czy w ramach wyświetlenia bezpłatnego. A co za tym idzie, nakładkę ustawisz zarówno z poziomu konta AdWords (o ile jest prawidłowo połączone z kontem na Youtube) jak również z kanału Youtube, bezpośrednio w opcjach edycji filmu.

Statystyki z kliknięć w nakładkę CTA

Nakładka z wezwaniem do działania składa się z dwóch głównych elementów: grafiki i adresu url. Grafika jest opcjonalna. W trakcie tworzenia nakładki system nie wymaga od nas uzupełnienia jej. Jeśli chodzi o adres url, to tutaj mamy dowolność. Kierujemy użytkownika tam gdzie chcemy, w zależności od tego jaki mamy cel. O czym jest jednak warto pamiętać w przypadku linków? Jeśli chcemy mieć możliwość wglądu w statystyki klikalności w link nakładki mamy dwie możliwości.

Youtube Analytics: Statystyki nakładki widoczne są w Youtube Analytics, w raporcie adnotacji.

nakladka-wezwanie-do-dzialania-statystyki

Google Analytics: Na koncie AdWords informacji o kliknięciach w nakładkę z wezwaniem nie nie znajdziemy. Mamy ogólną liczbę kliknięć w obrębie formatu reklamowego, ale jest to łączna suma kliknięć w baner towarzyszący, nakładkę czy karty. Jak zatem pozyskać informację o kliknięciach w nakładkę? Wystarczy otagować (np. poprzez utm-y) link zamieszczony w nakładce z wezwaniem do działania. Dzięki temu w Analytics wejścia z nakładki zostaną zarejestrowane jako osobne źródło kampanii.

Co zrobić w przypadku gdy nakładka CTA nie wyświetla się w wideo mimo, że została dodana z poziomu AdWords? Prawdopodobnie w obrębie wideo została ustawiona już karta po stronie Youtube. Niestety obie te opcje są dostępne dla wideo wymiennie.

Do czego warto wykorzystać nakładkę z wezwaniem do działania?

Funkcje i pomysły na wykorzystanie mogą być różne.

  • nakłonienie użytkowników do subskrypcji kanału YT,
  • nakłonienie użytkowników do polubienia Fan Page marki,
  • odesłanie użytkownika do witryny zewnętrznej,
  • skierowanie użytkownika do dłuższej wersji wideo (dostępnej na kanale jako film niepubliczny – tylko dla tych, którzy posiadają link)

 

Podobne artykuły: