Skrypt Google Adwords – Jak kontrolować budżet na koncie Adwords

Skrypt Google Adwords – Jak kontrolować budżet na koncie Adwords

Pewnie każdy z Was podczas codziennej pracy na koncie Adwords zmaga się z problemami, których nie rozwiązują automatyczne reguły. Ja w takich przypadkach ratuję się skryptami Adwords. Poniżej jeden z tych, który pozwala mi kontrolować budżety na kontach w zależności od poziomu wydatków poszczególnych kampanii.

Skrypt Adwords: Wstrzymuje automatycznie kampanię w zależności od poziomu wydatków.

Innymi słowy: Jeśli prowadzisz na koncie kilka kampanii. Każda z nich ma ściśle określone budżety, których nie możesz przekraczać – ten skrypt pomoże Ci nad tym zapanować.

Jak działa skrypt?

Skrypt analizuje wydatki miesięczne dla zdefiniowanych w pliku kampanii. Analiza wydatków obejmuje pełny miesiąc kalendarzowy, który rozpoczyna się z 1 dniem miesiąca. W momencie osiągnięcia limitu budżetu kampania jest wstrzymywana oraz automatycznie wznawiania z 1 dniem nowego miesiąca.

AKTUALIZACJA 04.2016 – do skryptu została dodana opcja powiadomień mailowych. W momencie gdy kampania na koncie zostanie wstrzymana, dostaniesz mailowe powiadomienie kiedy i która z kampanii zmieniła status. Mail do skryptu wklejasz w 55 linii skryptu.

Instrukcja wdrożenia skryptu na konto:

Krok 1

Skopiuj poniższy skrypt do swojego konta Adwords. Dokładną instrukcję implementacji kodu znajdziesz tutaj: https://support.google.com/adwords/answer/188712?hl=pl

Krok 2

Zlokalizuj w skrypcie linijkę var spreadsheetUrl = skopuj podany adres url i otwórz go w osobnej karcie przeglądarki.

To przykład szablonu jaki musisz stworzyć we własnych dokumentach Google. Zastosuj się do nazw kolumn i ich kolejności.

Co oznaczają poszczególne kolumny:

1 kolumna: Nazwa – będzie uzupełniana automatycznie. Nie musisz jej wypełniać.

2 kolumna: ID – to numer ID kampanii – tą kolumnę musisz uzupełnić podając ID kampanii, która ma być przez skrypt sprawdzana. Każda z kampanii ma swoje ID – znajdziesz je na karcie „KAMPANIE” dodając do widoku tabeli dodatkową kolumnę.

3 kolumna: Miesięczny limit – to limit budżetu jaki ustalasz dla kampanii, który nie może być przekroczony (pamiętaj aby podać zwykłe liczby bez walut, przecinków i kropek)

4 kolumna: Aktualny koszt – ta kolumna będzie uzupełniana automatycznie pokazując jaki był budżet kampanii w momencie jej wstrzymania.

5 kolumna: Data wstrzymania – ta kolumna będzie uzupełniana automatycznie. Będziesz informowany którego dnia i o której godzinie skrypt wstrzymał Twoje kampanie.

Krok 3

Po przygotowaniu szablonu skopiuj jego url i podmień z aktualnym.

Krok 4

Pamiętaj, że skrypt będzie działał zgodnie z ustawionym przez Ciebie harmonogramem. Jeśli Twoje budżety szybko się wyczerpują i w różnych odstępach czasu ustaw dla skryptu harmonogram automatyczny, sprawdzający budżety codziennie np. o 7 rano.

Działanie Skryptu: Skrypt analizuje budżety od 1 dnia miesiąca. Kampanie wstrzymane w danym miesiącu są automatycznie uruchamianie wraz z nowym miesiącem.

 

Podobne artykuły: