Jak podnieść klikalność reklam? #2

Jak podnieść klikalność reklam? #2

Przeczytaj najpierw: Jak podnieść klikalność reklam?

11. Słowa kluczowe w różnej kolejności. Inaczej brzmi hasło Muzyka Medytacyjna oraz Muzyka do medytacji. Zostało przeprowadzone badanie, które potwierdziło, że warto testować różne odmiany danego słowa gdyż mają one bardzo duże znaczenie i wpływają na klikalność i konwersję danej reklamy.

ads_adwords

12. Powtarzaj słowa kluczowe w swojej reklamie. Takie działanie potwierdza spójność reklamy oraz sprawia, że jest ona lepiej widoczna dla użytkownika.

13. Staraj się myśleć i tworzyć hasła jako Internauta, a nie tylko fachowy copywriter. Tworząc nagłówek czy treść reklamy nie zastanawiaj się tylko czy brzmi to poprawnie, ale jakie pytanie może zadać Internauta i czy moja reklama, jej treść będzie odpowiedzią na jego pytanie. Dla przykładu: zgodnie z trendami częściej zadajemy pytanie: jak schudnąć 10 kg? niż chudnięcie porady. To bardzo duża różnica, która może wpłynąć na widoczność Twojej reklamy. Pamiętaj więc by przy tworzeniu treści zastąpić „zadufane” słowa bardziej potocznymi.

14. Potęga słów kluczowych: bezpłatny, darmowy, free, DEMO, download (lub po prostu ściągnij) – to najpotężniejsze słowa, które zwracają uwagę każdego Internauty dlatego warto, w miarę możliwości wykorzystywać je w swoich reklamach.

15. Staraj się nie wykorzystywać w reklamie, a przede wszystkim w nagłówku słowa „Kup”. W wielu tekstach o perswazyjnym copywritingu jak również w kilku przeprowadzonych testach wykazano, że słowo „Kup” odstrasza użytkowników. Postaraj się zastąpić je innym zwrotem lub w miarę możliwości zrezygnować z jego wykorzystania w reklamie.

16. Zadbaj o konkrety czyli wykorzystuj w reklamach Czas. Jeśli organizujesz konferencję, wyprzedaż produktów i chcesz poinformować o tym swoich potencjalnych klientów ważne jest abyś podał w treści reklamy czas trwania takiego wydarzenia. Z reguły jesteśmy bardzo leniwi co sprawia, że nie lubimy dużo szukać i odrzucamy informacje, które mało dla nas znaczą. Dlatego chcąc przyciągnąć klienta do promocji lub rejestracji na konferencji – podaj szczegóły wydarzenia w opisie. Używaj słów tydzień, dzisiaj, 3 dni…

17. Używaj odmian, synonimów słów kluczowych w reklamie. Nie musisz użyć 2 razy słowa: rekomendowany produkt. Możesz wykorzystać synonimów lub różnych określeń jak np. polecany produkt, najnowszy.

18. Wskazuj na aktualność informacji. Jeśli prowadzisz serwis z dietami warto pokazać w reklamie, że każda dieta obejmuje zmieniające się trendy. Zmieniaj treści nagłówków w zależności od np. roku, kwartału. Wykorzystuj hasła typu: Najlepsza dieta Lato 2011”.

19. Pokaż korzyści. Jeśli sprzedajesz usługi, prowadzisz sklep w sieci postaraj się w reklamie zawrzeć korzyści jakie klient może uzyskać: np. dostawa w 24h, zakup produktu bez konieczności rejestracji konta itp.

20. Wykorzystuj cenę produktu w reklamie. Nie zawsze to działa jednak warto zwrócić na to uwagę. Jeśli promujesz produkt, który jest rekomendowany, znany to wrzuć do treści reklamy jego cenę.

21. Sprawdź konkurencyjne treści reklam. Sprawdź jakie hasła reklamowe prezentuje Twoja konkurencja, jakich komunikatów używa i na jakie potencjalnie się wyświetla. To co warto pamiętać to: Wyróżniaj się lub zgiń! Czyli mimo iż reklamujecie podobne produkty postaraj się aby Twoje reklamy treścią i wyglądem różniły się od konkurencji. W wielu przypadkach to najskuteczniejsza broń w zdobywaniu klientów. Zamiast użyć jak wszyscy hasła: Dostawa w 24h, użyj hasła: Najszybsza dostawa w kraju.

Podobne artykuły: