Jak podnieść klikalność reklam AdWords? #1

Jak podnieść klikalność reklam AdWords? #1

Tym, którzy próbują własnych sił w temacie kampanii Adwords oraz tym, którzy szukają sposobów na podniesienie klikalności reklam poniższe podsumowanie powinno przynieść kilka ciekawych spostrzeżeń i inspiracji do działań. To nie jest przepis na idealną reklamę. Nie jest to również instrukcja, która zapewni kampanii 100% skuteczność. To przewodnik po dążeniu do jak najlepszych wyników.

NAGŁÓWEK

Pamiętaj, że nagłówek jest najważniejszą częścią reklamy. Im bardziej kontrowersyjny, tym jego siła większa. Na bazie własnego doświadczenia oraz informacji zaczerpniętych z sieci zamieszczam poniżej kilka porad w jaki sposób tworzyć „klikane nagłówki”:

1. Używaj pytań, które wzbudzają ciekawość i zainteresowanie, które są jednocześnie odpowiedzią na potrzebę konsumenta. Dla przykładu: Szukasz kredytu na 20 000 PLN?

2. Wykorzystuj formy udzielania instrukcji. Często szukając informacji, szukamy gotowych rozwiązań. Dlatego ta forma nagłówka sprawdza się w przypadku technicznych usług/ofert np.: usuń wirus z komputera w 3 krokach.

3. Opowiedz historię. Nic tak nie przyciąga uwagi jak historia innych ludzi, ich sekrety, doświadczenia. Warto wykorzystać ten motyw podczas tworzenia nagłówka np.: jak wygrałam 8 000 PLN w 2 dni.

4. Utajnione informacje. Stwórz nagłówek, który zasugeruje użytkownikowi, że zdradzisz mu informacje, które tylko ty do tej pory posiadałeś. Użytkownicy lubią dowiadywać się nowych rzeczy, lubią jednocześnie czuć się dzięki temu wyjątkowi. Jeśli już w nagłówku zasugerujesz, że mają szansę poczuć się „wyjątkowo”, na pewno skorzystają z oferty.

5. Nie obiecuj, ale komunikuj rzeczy niemożliwe. To forma kontrowersyjnego, ale jednocześnie skutecznego nagłówka. Użytkownik, który zwraca uwagę na reklamy i ich treść na pewno zauważy absurd w reklamie, ale to co najważniejsze, dzięki takiemu nagłówkowi zauważy samą reklamę i ofertę. Dla przykładu: Zarób 1 000 000 PLN w godzinę!

6. Wzbudzanie zaufania poprzez rekomendacje czyli to co użytkownik sieci ceni sobie najbardziej. Szukając informacji o produkcie czytamy komentarze na forach, blogach. Zamieszczenie w nagłówku zwrotu: Zaufało nam już 3500 firm, z pewnością przyciągnie uwagę Internauty i zmusi go do zastanowienia i przeczytania oferty.

TREŚĆ REKLAMY

To elementy reklamy, które mają równie duże znaczenie jak nagłówek. W wielu przypadkach treść reklamy jest przedłużeniem nagłówka. Dlatego warto zwrócić uwagę zarówno na słowa jak i znaki możliwe do wykorzystania w reklamie.

7. Wykorzystaj w treści reklamy „…” w ramach zakończenia zdania. Dlaczego? Udowodniono, że podnosi to skuteczność wyników reklamy o ponad 100%. Te 3 kropki na końcu zdania to nic innego jak słowa: „na stronie dowiesz się więcej”.

8. Wykorzystuj słowa „klucz” dla danej branży. Nie mam tu na myśli zamieszczania słów kluczowych, na które chcemy pokazywać się w wynikach. Mam tu na myśli słowa,które mają znaczenie w danej dziedzinie. Dla przykładu: szukając psychoterapeuty w sieci zwrócimy uwagę na reklamę, która w treści zawiera słowa: zaufany, polecany,bezpieczny,profesjonalny. Szukając projektanta domów skupimy się na: indywidualnym podejściu,profesjonalizmie, niesztampowym spojrzeniu. Istnieją pewne słowa, które mają duże znaczenie dla danego użytkownika, dlatego warto zwracać na nie uwagę.

9. Używaj „perswazyjnych” słów. Nawet gdy tworzymy reklamę, która ma jedynie wypromować markę w sieci, konieczne jest nakłonienie użytkownika do wejścia i zapoznania się ze stroną. Istnieją pewne słowa, które użyte w treści sprawią, że użytkownik zainteresuje się reklamą. Wystarczy użycie słowa: sekret, niespodzianka, a nie tyle klikalność co konwersja reklamy wzrośnie o 200%.

10. Mocną i skuteczną techniką wpływania na użytkownika jest dawanie mu konkretnych instrukcji. Nie każdy lubi być instruowany jednak z reguły klikamy w takie reklamy z konkretnego powodu. Dlatego wykorzystując w swoich reklamach zwroty typu: Musisz to mieć, sprawdź to teraz, wejdź i przeczytaj więcej sprawi, że mimo iż współczynnik CTR spadnie, konwersja takiej reklamy znacznie wzrośnie.

Słowa, które wzmocnią przekaz Twojej reklamy:

Trik, niespotykany, sekret, free, darmowy, promocja, wyjątkowa oferta, oferta limitowana, krok po kroku, pierwszy, sprawdzone techniki, zaufany, innowacyjny,nielimitowany, niezwykły, wartościowy, niezapomniany, demo, wiodący na rynku, rekomendowany, polecany, fenomen, odkryj, etc.

Jak podnieść klikalność reklam? część 2

Podobne artykuły: