Jak prawidłowo przygotować kampanię DSK w sieci reklamowej?

Jak prawidłowo przygotować kampanię DSK w sieci reklamowej?

Czym są kampanie DSK? Jak prawidłowo przygotować ich strukturę. Dlaczego warto wypróbować ten typ kampanii?

Czym są kampanie DSK?

Na pewno już o nich słyszałeś, ponieważ reklamodawcy mogli testować je na swoich kontach od ponad roku. Pojawiły się już pierwsze wyniki testów, opinie. Jednak moja rada – wypróbuj na własnej branży zanim podejmiesz decyzję –  na podstawie testów innych reklamodawców.

DSK czyli Display Select Keyword to kampanie kierowane na sieć reklamową Google, które opierają się na słowach kluczowych. Ale różnią się od tradycyjnego kierowania kontekstowego jakie było dostępne do tej pory. Mechanizm działania jest bardzo prosty. Reklamy wyświetlane są na stronach w sieci reklamowej Google po słowach kluczowych, które użytkownik wyszukuje w ramach wyszukiwarki Google.  Jak podają badania, 79% czasu internauta spędza poza wyszukiwarką, na stronach www takich jak Youtube, aplikacje, serwisy informacyjne, itp. Wyszukiwarka służy mu jako „przechodnia” strona do odnajdywania odpowiednich treści. Niektóre osoby ignorują reklamy w wyszukiwarce, dlatego ten typ kampanii jest idealnym rozwiązaniem, które zakłada: skoro, nie zauważyłeś mnie w wyszukiwarce, może zauważysz mnie na stronie.

Jak stworzyć kampanię DSK?

Do tej pory kampanie DSK uruchamiane były przez support Google. Wymagało to od reklamodawcy przygotowania odrębnej kampanii na koncie. Pracownik Google włączał odpowiednie ustawienie i kampania działała na nowych zasadach. Aktualnie, opcja ta wyszła z bety i dostępna jest już dla wszystkich. Znajdziesz ją na karcie: Sieć Reklamowa > Słowa kluczowe w sieci reklamowej

dsk

Strony, które system dobiera do wyświetlania reklam w kampanii DSA opierają się na relewantności tzw. Intencji użytkowników, którymi są słowa kluczowe wyszukiwane w danym momencie. Analizowane są wyszukania, kliknięcia i konwersje. Dlatego kampanie DSA cechuje znacznie mniejszy zasięg (czasem nawet 90% mniejszy) niż w tradycyjnych kampaniach GDN.

Opcja, którą powinieneś wybrać aby uruchomić wyświetlanie reklam jako DSK to TREŚĆ, nie Odbiorcy.

Ustawienia kampanii:

1. Przygotuj kampanię skierowaną na Sieć Reklamową (ograniczenia ustawień zachowaj takie jakie zwykle wykorzystujesz w tradycyjnej kampanii GDN typu wyklucz witryny, słowa kluczowe,demografia, itp.)
2. W ramach kampanii przygotuj 10 grup reklam z liczbą około 20 słów kluczowych na grupę. Pamiętaj, słowa muszą być dobrze pogrupowane, skategoryzowane, tematyczne – nie używaj ogólnych słów typu „biznes”. Grupy jakie możesz wykorzystać to:

  • Słowa kluczowe – produktowe
  • Słowa kluczowe – tematyczne
  • Słowa kluczowe – powiązane z tematem
  • Słowa kluczowe – generyczne
  • Słowa kluczowe – najlepiej konwertujące w Twoich kampaniach searchowych

3. Przygotuj po kilka kreacji reklam na każdą z grup. Pamiętaj o zróżnicowaniu komunikatów jak również o wykorzystaniu reklam tekstowych (elastycznych) oraz graficznych w ramach jednej grupy reklam.

4. Wyklucz z kampanii aplikacje mobilne (zrobisz to dodając jako wykluczająca witrynę: adsenseformobileapps.com)

5. Ustaw stawki dla urządzeń mobilnych na -70%

6. Ustaw wyświetlanie reklam per grupa na 7.

7. Ustaw rotowanie reklam per Konwersje (zakładam, że śledzisz konwersje na swoim koncie).

 

Dlaczego lepiej uruchomić kampanię, a nie włączyć DSK na poziomie grupy reklam?

Opcja ta dostępna jest na poziomie grupy reklam, wiec część reklamodawców może stwierdzić: po co ustawiać dwie kampanie jak mogę zawęzić wszystko do jednej kampanii GDN.

Aby kampania dobrze działała, powyżej przedstawiłam Ci najważniejsze ustawienia jakie powinieneś wdrożyć w swojej kampanii. Oczywiście one sa do modyfikacji, jeśli w trakcie działania kampanii zobaczysz, że zmiana kilku ustawień może zwiększyć jej efektywność.

Jeśli stworzysz grupę reklam zamiast kampanii, system nie będzie w stanie tak dobrze dobierać stron www dla Twoich reklam gdyż jego ustawienia np. rotacji reklam względem konwersji, będą oparte o zupełnie inne dane niż jakie kampania by uzyskała jako odrębna jednostka DSK.  Wiec jeśli zastanawiasz się po co? Ja sugeruję Ci stworzenie osobnej kampanii, która da Ci lepsze wyniki i łatwiejszą analizę efektów niż wrzucenie wszystkiego do jednego wora.

Kilka istotnych cech kampanii DSK:

  • mają mniejszy zasięg niż tradycyjne kampanie GDN
  • podobnie jak zwykle kampanie kontekstowe, potrzebują odpowiedniego przygotowania czyli wykluczenia witryn, kategorii, demografii, itp.
  • generują konwersje – sieć reklamowa traktowana jest raczej jako kanał wzmacniania wizerunku marki (pisałam o tym zresztą w mojej książce). W przypadku tych kampanii możesz liczyć na konwersje. Nie w takiej skali jaką osiągniesz na wyszukiwarce, ale konwersje pojawiają się częściej niż w tradycyjnej kampanii GDN.
  • dobór witryn jest znacznie lepszy niż w przypadku tradycyjnej kampanii kontekstowej – o tym jak witryny są kategoryzowane pisałam ostatnio we wpisie na temat opcji „Najlepsza treść„.

BUG!

Ciekawostka, która  w gruncie rzeczy powinna pojawić się na samym początku artykułu czyli mały bug, który dotknął dotychczasowe kampanie DSK.  Po udostępnieniu wszystkim reklamodawcom opcji kierowania DSK, kampanie, które do tej pory działały w ramach tej opcji zostały przestawione na tradycyjne kampanie kontekstowe. Tym, którzy już od jakiegoś czasu korzystali z kampanii DSK polecam sprawdzenie ustawień gdyż przy słowach kluczowych włączone są opcje : Odbiorcy, a nie TREŚĆ.

Podobne artykuły: