Kilka pytań do Specjalisty SEM

Kilka pytań do Specjalisty SEM

Na co dzień goszczę na FORUM ADWORDS jako Specjalista SEM starając się wspierać w miarę możliwości wiedzą i doświadczeniem. Ci, którzy nie mogą w sieci znaleźć odpowiedzi na swój problem piszą do mnie indywidualnie. Niektóre z tych pytań są na tyle ogólne, że postanowiłam udostępnić je na blogu dla potomnych.


1. Jeśli firma dysponuje budżetem kampanii w kwocie 1000 zł, to na czym według Ciebie, powinna się skupić planując strategię sem?

Przede wszystkim nie dążyć do osiągnięcia pierwszego miejsca reklamy w wynikach, przynajmniej nie na początku. Reklamy będące na TOP1 są najlepiej widoczne, ale są również droższe. Pozycje 2-4, są równie wartościowe, a co ważne nieco tańsze.

Warto zwrócić uwagę na to, że reklamy na pozycji TOP 1 są często klikane impulsywnie, natomiast reklamy 2-4 dają nieco bardziej przemyślane wejścia na stronę, gdzie użytkownik ma chwilę czasu na zapoznanie się z treścią reklamy i zidentyfikowanie czy odpowiada jego potrzebom.

To co jest również ważne to kierowanie reklam wąsko, a nie ogólnie. Na przykład, jeśli firma prowadzi biznes lokalnie, to warto zawęzić wyświetlanie reklam tylko do miejsc, w których znajdują się potencjalni klienci.

Poza tym wykluczenia słów kluczowych, które będą podstawą zawężania kampanii.


2. Przygotowuje Landing Page kampanii. Czy masz jakieś wskazówki, które wpłyną na jego skuteczność?

Ustal co będzie stanowić dla Ciebie najbardziej wartościową konwersję, np. wypełniony formularz, i postaraj się nakierować na to użytkownika dodając formularz kontaktowy w górnej części LP. Postaw na jedną rzecz, nie rozpraszaj użytkownika na stronie dodatkowymi grafikami, reklamami, elementami niespójnymi z treścią. Postaraj się aby przekaz był jasny i zrozumiały.Użyj i przetestuj różne wersje „wezwania do działania”. Nie obiecuj w reklamie czegoś czego użytkownik na LP nie znajdzie – oni tego naprawdę nie lubią. Jeśli oferujesz darmowe próbki kosmetyków do zamówienia, potwierdź to na stronie.


3. Czy masz jakąś tajną broń, która sprawi, że kampania zacznie konwertować?

Sprawdź swój harmonogram reklam i przeanalizuj go dobrze pod kątem godzin, dni tygodnia i sprawdź jaki utrzymuje się trend. Większość osób kieruje kampanie po domyślnej opcji ustawionej na koncie czyli 24/7 – każdego dnia w roku, bez względu na to, co się dzieje. Zweryfikuj swoją branżę, grupę docelową i dostosuj harmonogram reklam do nich. Być może zmniejszenie stawek poza godzinami pracy, gdy konkurencja jest mniejsza pozwoli zaoszczędzić twój budżet. Nie ma powodu, aby płacić maksymalną stawkę za przypadkowe kliknięcia o 3 rano.


4. Muszę przygotować dużą kampanię, a nie wiem od czego zacząć. Możesz mi doradzić jak się za to zabrać?

Skoro nie wiesz od czego zacząć to nie porywaj się z motyką na księżyc. Zacznij małymi krokami i pozwól aby to użytkownicy rozbudowali Twoją kampanię kontrolując ich przy tym. Raport wyszukiwanych haseł dostępny na koncie to kopalnia wiedzy, o której użytkownicy często nie wiedzą. Więc zanim zaczniesz korzystać z dobrodziejstw Google i dodawać do grup reklam setki haseł, zwolnij i zastanów się czy to na pewno ma sens.

Zapisz

Podobne artykuły: