Najlepsza treść – nowa opcja na koncie Adwords dla kampanii w Sieci Reklamowej.

Najlepsza treść – nowa opcja na koncie Adwords dla kampanii w Sieci Reklamowej.

GDN czyli Sieć Reklamowa Google, która jest jednym z kanałów kierowania reklam wymaga- zwłaszcza na samym początku – sporo naszej uwagi. Kampania musi być dobrze opracowana aby nie generowała zbyt dużego zasięgu, nie trafiała do grup wiekowych, które nie odpowiadają profilowi reklamowanej firmy, oraz (jak to zwykle mówią klienci) klikała się w miejscach związanych z biznesem firmy, a nie na demotach.

Problem z jakim, my-reklamodawcy, zmagamy się od dawna to źle skategoryzowane witryny sieci GDN. W tematyce związanej z np. biznesem znajdziecie pełne spektrum stron podobnych do kwejk.pl, a skończywszy na stronach dla mężczyzn (!). Dlaczego? Bo kategoryzacja tych witryn odbywa się na poziomie wydawcy, a nie Google. Stąd tak słaba segmentacja.

Jakiś czas temu na kontach Adwords pojawiła się opcja, którą zlokalizujecie w zakładce ustawienia, ale tylko na poziomie grupy reklam ” najlepsza treść ( w angielskim tłumaczeniu na kontach  TOP content)

adwords-najlepsza-tresc

Jest ona lekko ukryta (w gąszczy wszystkich dostępnych ustawień), a w centrum pomocy, póki co, nie znajdziecie na jej temat wielu informacji.

Czym jest „Najlepsza Treść”?

Zakładka „Najlepsza treść” to zbiór witryn kategoryzowanych przez Google. Są to witryny, które według Google mają najwięcej wyświetleń dziennie i generują więcej ruchu i interakcji. Ustawienia TOP CONTENT znajdziesz tylko dla kampanii kierowanych na sieć reklamową i Youtube.

Po włączeniu jej w kampanii od razu zobaczysz olbrzymią różnicę w jakości ruchu jaki pojawi się na stronie. Na pewno wzrosną stawki za kliknięcie i zmniejszy się ruch, ale i konwersje wzrosną – a przecież o to chodzi.

Jak używać opcji TOP Content?

Dopiero po ustawieniu kampanii na sieć reklamową czyli rozdzieleniu na grupy tematyczne, określeniu kategorii witryn, grup wiekowych odbiorców, wykluczeniu stron, na których reklamy nie powinny się pojawić, można zabrać się za dostosowanie stawek na poziomie TOP Content.

Mimo, że opcja pojawiła się na kontach jeszcze w zeszłym roku, nadal niewiele osób o niej wie. Dlatego na razie łatwiej przebić się przez konkurencję na naprawdę dobrym kontencie.

Aby opcja zaczęła działać musisz włączyć dostosowanie stawek, które w tym przypadku mieści się w zakresie od 0% do +500%.  0% będzie oznaczało, że system bierze pod uwagę stawki jakie aktualnie są ustawione dla całej grupy reklam. Zwiększając ją procentowo sygnalizujecie systemowi, że ma priorytet do wyświetlania w ramach tej kategorii.

Pamiętaj, opcja ta dostępna jest dla zaawansowanych ustawień kampanii dlatego podczas tworzenia kampanii wybierz w ustawieniach wszystkie funkcje zamiast standardowe.

Dodatkowo jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat ustawień w ramach sieci GDN polecam mój artykuł na Marketer+.

Zapisz