Skrypty Adwords – kilka sposobów na automatyzację pracy

Skrypty Adwords – kilka sposobów na automatyzację pracy

Skrypty AdWords są niesamowite jeśli chodzi o oszczędność czasu i automatyzację procesów przy codziennej pracy z kontem. Są doskonałym sposobem na zbieranie informacji, wysyłanie powiadomień prosto na Twoją skrzynkę mailową, dzięki czemu mniej czasu spędzisz na analizowaniu i szukaniu błędów, a więcej na samej optymalizacji kampanii!

Wydaje mi się, że skrypty Adwords nie mają ograniczeń co do ich stosowania. Ci, którzy znają dobrze język Java Script mogą tworzyć własne skrypty, jednak Google nie zamyka drogi również dla tych, którzy nie znają się na kodowaniu. Istnieje wiele bezpłatnych gotowych do wykorzystania skryptów. Kilka z nich znajdziecie Tutaj.

 

Gdzie i jak uruchamiamy skrypty?

Wejdź w zakładkę „operacje zbiorcze” – znajdziesz ją na koncie w lewym, dolnym rogu. Następnie kliknij opcję „skrypty”.

skrypty_adwords

Znajdziesz się w głównym interfejsie do zarządzania skryptami Adwords. Możesz zarządzać, dodawać lub edytować istniejące skrypty na koncie.

Chcąc wprowadzić na konto nowy fragment kodu kliknij opcję „Utwórz skrypt” jak na poniższym obrazku.

skrypty_adwords_2

Większość skryptów dodawanych na konto wymaga autoryzacji i zezwolenia ze strony Google. Dlatego możesz natknąć się na taki komunikat jak na poniższym obrazku.

skrypty_adwords_3

Na koncie masz możliwość podglądu kodu przed zapisaniem go oraz możliwość przetestowania go i rozwiązywania problemów zanim zostanie uruchomiony.

Skoro wiesz już gdzie i w jaki sposób dodawać skrypty spójrz na klika przykładów, które zdecydowanie usprawnią Twoją pracę.

 

1. Wykrywanie błędnych url-i (błąd 404, 500) w reklamach

Nawet najlepszym zdarza się, że strona przestaje działać ze względu na błąd serwera, zmianę struktury linków czy innych niespodziewanych przyczyn. Zwykle system Adwords analizuje url-e docelowe kampanii i w przypadku błędów odrzuca reklamy zapobiegając tym samym niepotrzebnym kliknięciom. Jednak te zaakceptowane mogą działać długo pomimo błędów. Jeśli kampania jest niewielka zadanie jest proste. W przypadku rozbudowanych kont taka analiza graniczy z cudem dlatego skrypty Adwords wydają się być najlepszym rozwiązaniem.

Ten skrypt analizuje błędy 404 i 500 w ramach reklam oraz słów kluczowych, a następnie wysyła mailowo raport z informacją jeśli takie błędy w kampanii występują. Skrypt zawsze można rozbudować o dodatkowe funkcje, które po odnalezieniu linków z błędami będą zastępowały go poprawnym url-em.

 

2. Automatyczne wstrzymywanie reklam z niskim CTR

Optymalizujemy słowa kluczowe. Zapominamy o reklamach. To fakt, z którym już nie raz spotkałam się na koncie Adwords. A przecież reklamy są nie mniej istotnym elementem kampanii jak stawki CPC czy geolokalizacja. Minimum raz na miesiąc powinieneś poświęcić trochę czasu na analizę reklam i wstrzymać te, które słabo działają. Niech jednym z wyznaczników będzie dla Ciebie współczynnik klikalności CTR.

Ten skrypt analizuje wszystkie reklamy na koncie z niskim CTR (również ustalonym przez Ciebie np. poniżej 1%) i wstrzymuje ich działanie.

 

3. Wstrzymywanie grup reklam bez aktywnych słów kluczowych

Szybki i prosty skrypt, który scanuje Twoje konto Adwords w poszukiwaniu aktywnych grup reklam bez słów kluczowych, a następnie wstrzymuje je.

To z jakich skryptów skorzystasz zależy od Ciebie. Możesz tworzyć dowolne kombinacje. Skrypty, które wykonują prace na koncie lub jedynie mailowo informują Cię o danym problemie.

O czym warto pamiętać to:

– skrypt nie może trwać dłużej niż 5 min. po tym czasie jest on automatycznie wyłączany na koncie,

– skrypty tworzone są w języku java script dlatego jeśli nie posługujesz się tym językiem pozostają reguły automatyczne na koncie,

– skrypty najlepiej sprawdzają się w przypadku zarządzania dużymi kampaniami.

Podobne artykuły: