Listy remarketingowe w Google Analytics – Case study

Listy remarketingowe w Google Analytics – Case study

Odkąd Google umożliwiło reklamodawcom tworzenie list remarketinowych w Analytics, kampanie nabrały nowego wymiaru. Złapanie użytkownika na dowolnym etapie zakupu, określanie jego lokalizacji, języka czy zainteresowań to nic innego jak identyfikowanie potrzeb i dostosowywanie do nich odpowiednich komunikatów. Tak właśnie postąpiła jedna z brytyjskich marek, której ROI osiągnęło 1300%.

Watchfinder to wiodący na rynku brytyjskim sprzedawca zegarków klasy premium. Firma została założona w 2002 roku, a jej głównym celem była wyłącznie sprzedaż online zegarków ponad 80 znanych marek.

Dziś, roczne obroty firmy sięgają 25 mln funtów, a niedawno marka otworzyła w Londyn Royal Exchange swój pierwszy butik.

Ponieważ średnia wartość zamówień w sklepie Watchfinder to ponad £ 3,500, znalezienie punktu zaczepienia zajęło firmie trochę czasu. W efekcie okazało się, że mniej niż 1% odwiedzających kończyło zakup podczas swojej pierwszej wizyty.

Wyzwanie jakie stanęło przed marką to ponowne zaangażowanie konsumentów zachęcające do powrotu na stronę i złożenia zamówienia. Ponad to, Watchfinder chciał zachęcić klientów do odwiedzenia jego nowego butiku zlokalizowanego w Londyn Royal Exchange.

Watchfinder we współpracy z agencją Periscopix opracował i przygotował ponad 20 list remarketingowych ukierunkowanych na osoby, które wykazały chęć zakupu, ale ostatecznie go nie sfinalizowały.

Listy oparte były na różnych cechach użytkownika takich jak jego lokalizacja, język, etap zakupu na jakim się zatrzymał w sklepie. Dane związane z zachowaniem na stronie pomogły zidentyfikować grupy oparte o ilość czasu spędzonego na przeglądaniu danego produktu lub ilość przeglądanych stron. Inne listy opierały się na użytkowaniach zainteresowanych konkretną marką zegarka.

Dodatkowo, analiza ruchu względem lokalizacji pokazała, że niektóre rejony Londynu, szczególnie te w finansowej dzielnicy, wykazały znacznie wyższe zainteresowanie produktami. Agencja Periscopix stworzyła listy zbierające osoby zlokalizowane w pobliżu banków inwestycyjnych jak JPMorgan i Goldman Sachs, aby zaangażować pracowników w tych firmach do zakupów na stronie.

Dzięki integracji list remarketingowych z Analytics z kampanią Google Adwords agencja przygotowała spersonalizowane komunikaty reklamowe trafiające dokładnie do wybranych grup. Klienci z Londynu otrzymywali reklamy zachęcające do wizyty w nowym stacjonarnym sklepie w Londynie, natomiast osoby trafiające na wersję strony .CO.UK, ale pochodzący z Francji, kierowani byli to strony w wersji francuskiej.

Efekt?

ROI na poziomie 1300%

średnia wartość zamówienia wzrosła o 13%

CPA niższe o 34% w kampanii remarketingowej niż kampanii search non-brand

 

Materiały: Google Partners