Bumper Ads – czym są i jak ocenić efektywność tego formatu wideo.

W czerwcu 2016 roku prowadziłam na „SEMkrk#2„, prezentację na temat nowego formatu reklamowego Bumper Ads. O tym jak powinna wyglądać strategia wykorzystania takich reklam w kampanii, jaka jest ich idea oraz skąd pomysł na kolejny format reklamy od Google. Wówczas każdy mógł o nich jedynie posłuchać. Teraz każdy może je u siebie stosować.

Reklamy Bumper Ads – czym są?

To format niepomijalnej reklamy wideo, która wyświetlana jest odbiorcom urządzeń mobilnych i desktopowych. Reklama ma 6 sekund i odtwarzana jest jako przerywnik przed, w trakcie lub po oglądanym materiale wideo.

źródło zdjęcia

Strategia kampanii Bumper Ads

Nie ma gotowej strategii, która sprawdzi się w przypadku każdej marki. Jednak sześciosekundowe spoty są niezwykle wszechstronne i w bardzo łatwy sposób można zintegrować je z większą strategią medialną. Używane jako zwiastuny do dłuższej kampanii wideo, bumpery mogą wzbudzić zainteresowanie i wywołać oczekiwanie nadchodzącą premierą produktów. Mogą być też świetnym sposobem na wzmocnienie kampanii telewizyjnej i outdoorowej.

Jako inspiracja myślę, że można w kampaniach posłużyć się poniższymi przykładami, które ułatwią zaplanowanie działań. To 3 pomysły na wykorzystanie Bumper Ads.

ZWIASTUN (TEASER)

Kojarzycie teasery w formie billboardów? Pojawiają się na ulicach i są zapowiedzią czegoś nowego. Bez nazwy, bez brandu. To forma zwiastuna, która ma zaciekawić odbiorcę i zasygnalizować, że idzie coś nowego. Dokładnie takim teaserem, tylko w formie wideo, może być reklama bumper.

WZMOCNIENIE

Wzmocnienie czyli rodzaj kampanii zasięgowej, najczęściej połączonej z kampanią telewizyjną. Osoba, która zobaczy twoją reklamę w telewizji zwykle nie skupia na niej całej swojej uwagi. Dlatego wzmocnienie jej przekazu poprzez krótką reklamę na Youtube może okazać się idealnym uzupełnieniem kampanii.

ECHO

To nic innego jak przypomnienie klientowi o marce, jej produktach, o tym, że np. powraca na rynek z czymś zupełnie nowym lub przeszła rebranding (o którym zdecydowanie warto komunikować). W tym przypadku retargetujesz osoby, które znają Twoją markę lub osoby, które widziały wcześniej Twoją reklamę – np. znalazły się na Twojej liście remarketingowej.

To idealny przykład reklamy, która w zaledwie 5 sekundach pokazuje najważniejszą wartość produktu Mercedes-Benz model AMG GT S .

Jak przygotować kampanię z reklamą typu Bumper i o czym warto wiedzieć?

Nie będę wchodzić w technikalia tworzenia kampanii gdyż jest to temat na osobny post. ALE konfiguracja ustawień wygląda podobnie jak w tradycyjnej kampanii TrueView. Z tą różnicą, że aby uruchomić reklamę typu bumper należy stworzyć oddzielną kampanię wideo, ze względu na to, że jest to format reklamy rozliczany w modelu CPM. Co to oznacza? Że płacimy za 1000 wyświetleń reklamy, a nie jak w przypadku reklam TrueView Im-stream za obejrzenie (CPV). Warto wiedzieć, że mimo iż kampania notuje wyświetlenia wideo, tych wyświetleń nie zobaczysz pod promowanym materiałem wideo.

Dlaczego? Ponieważ wyświetlenia reklam TrueView są uwzględniane przez licznik na YT tylko wtedy, gdy czas trwania filmu przekracza 11 sekund. Więc jeśli wydasz na kampanię wideo 10 tyś i pod filmem na Youtube zobaczysz zaledwie 85 wyświetleń wideo – nie bądź zdziwiony.

Podobnie jak licznik działają listy remarketingowe. Z reklam typu bumper nie zbierzemy list remarketingowych. Dlaczego? Bo kampania nie generuje obejrzeń wideo, a jedynie wyświetlenia. Poza tym materiał jest za krótki.

Jak wyglądają stawki dla reklam typu bumper? Biorąc pod uwagę, iż rozliczamy się w modelu CPM (czyli za 1000 wyświetleń) stawki różnią się od tradycyjnego formatu In-stream. Aktualne stawki kształtują się pomiędzy 8 – 15 zł. Przepaść jest ogromna, ale wszystko zależy od kierowania jakie narzucimy w kampanii i czasu w jakim prowadzimy kampanię w ciągu roku.

PODSUMOWANIE

W przypadku nowości zwykle pada pytanie czy warto? Tak, ponieważ to nowy format reklamowy, o którym nie wszyscy jeszcze wiedzą. A skoro nie wiedzą, nie korzystają. To reklama niepomijalna, więc użytkownik obejrzy ją w 100%, stawki CPM, zwłaszcza przy małej konkurencji będą stosunkowo niskie.

Jak wyglądają wyniki badań dotyczące tego formatu reklamy oraz czy warto z niego skorzystać możesz zobaczyć w kilku slajdach mojej prezentacji „Masz tylko 6 sekund. Wykorzystaj je z głową”.

COMMENT
NAME
EMAIL

Back to top: