Google Adwords Blog

Subiektywnie na temat SEM - Paulina Wiktorska

bumper-ads-jak-ocenic-efektywnosc-tego-formatu-wideo

Bumper Ads – jak ocenić efektywność tego formatu wideo

Równo rok temu reklamy Bumper Ads wyszły z bety. Wówczas pisałam o nich pod kątem czysto strategicznym. Dziś kilka słów o ich skuteczności i odpowiedzi na kilka niejasności wynikających z ustawień. Przygotowanie kampanii Samo wdrożenie wygląda podobnie jak w tradycyjnej kampanii TrueView. Kluczowe jest jednak to, że w obrębie jednej kampanii nie wdrożymy zwykłych reklam […]

Read More

Rekrutacja na stanowisko Junior SEM Specialist. Jakie błędy najczęściej popełniają kandydaci?

W swoim życiu zmierzyłam się z wieloma procesami rekrutacyjnymi, niektóre z nich sama prowadziłam. I tak się właśnie złożyło, że ostatnie kilka miesięcy to ja przyjęłam rolę rekrutera. Miałam przyjemność poznać i porozmawiać z mnóstwem młodych i ambitnych osób. W trakcie rozmów bacznie przyglądałam się kandydatom i nasunęło mi się kilka wniosków, które mam nadzieję, […]

Read More

Strategie ustalania stawek dla kampanii RLSA

Remarketing w ogólnym ujęciu to jedna ze strategii kampanii stosowana od wielu lat przez reklamodawców. To typ kampanii zaprojektowany do tego aby utrzymać stały kontakt z klientem. Nie tylko po to aby wrócił na stronę i skonwertował (bo tak działa aktualnie ¾ kampanii na rynku). Ale również po to aby zadbać o jego lojalność, zaangażowanie […]

Read More

Optymalizacja kampanii AdWords – problem: mała liczba wyświetleń

Optymalizacja kampanii AdWords jest procesem ciągłym. Tak jak zmienia się rynek, preferencje konsumentów, tak i ustawienia samej kampanii muszą ulegać zmianom. Czemu służy optymalizacja kampanii? Przede wszystkim eliminowaniu słabych jej punktów, które niepotrzebnie pochłaniają nasz budżet. A takie zdarzają się w każdej kampanii. Drugim z powodów jest rozwój kampanii. Zwykle zaczynając od 1-2 kampanii, po […]

Read More

Dlaczego w biznesie ważne są liczby, a nie intuicja?

23 marca 2017 roku na konferencji organizowanej przez firmę Comarch o nazwie „Comarch Competence Day”, miałam przyjemność poprowadzić prezentację dotyczącą tematu: „Dlaczego w biznesie ważne są liczby, a nie intuicja”. Spotykając się na co dzień z różnymi firmami widzę jak podejmowane są decyzje dotyczące wydatków na kampanie reklamowe, jak dzielone są budżety pomiędzy kanałami promocji, […]

Read More

Jak prawidłowo przygotować kampanię DSK w sieci reklamowej?

Czym są kampanie DSK? Jak prawidłowo przygotować ich strukturę. Dlaczego warto wypróbować ten typ kampanii? Czym są kampanie DSK? Na pewno już o nich słyszałeś, ponieważ reklamodawcy mogli testować je na swoich kontach od ponad roku. Pojawiły się już pierwsze wyniki testów, opinie. Jednak moja rada – wypróbuj na własnej branży zanim podejmiesz decyzję –  […]

Read More

Jak radzić sobie z wyklikiwaniem reklam w Google AdWords?

To temat, który przynajmniej 3 razy w miesiącu przewija się na forach dotyczących reklam Adwords. Odkąd oficjalnie na kontach pojawiła się kolumna „nieprawidłowe kliknięcia” każdy reklamodawca stara się śledzić jak duży odsetek kliknięć pochodzi od potencjalnych klientów, a jak duża część to zagrania nie fair po stronie konkurencji. Jest to problem, zwłaszcza dla tych, którzy […]

Read More

Bumper Ads: Masz tylko 6 sekund – wykorzystaj je z głową!

Reklamy Bumper Ads  z końcem września wyszły z bety. Czas więc nie tylko coś więcej o nich powiedzieć, ale również pokazać! W czerwcu tego roku prowadziłam na „semKRK#2„, prezentację na temat nowego formatu reklamowego Bumper Ads. O tym jak powinna wyglądać strategia wdrażania takich reklam w kampanii, jaka jest ich idea oraz skąd pomysł na […]

Read More

Najlepsza treść – nowa opcja na koncie Adwords dla kampanii w Sieci Reklamowej.

GDN czyli Sieć Reklamowa Google, która jest jednym z kanałów kierowania reklam wymaga- zwłaszcza na samym początku – sporo naszej uwagi. Kampania musi być dobrze opracowana aby nie generowała zbyt dużego zasięgu, nie trafiała do grup wiekowych, które nie odpowiadają profilowi reklamowanej firmy, oraz (jak to zwykle mówią klienci) klikała się w miejscach związanych z […]

Read More

Jak zarządzać kontami Google AdWords?

Czy pod jednym adresem e-mail mogę zarządzać trzema kontami? Czy z dwóch kont AdWords mogę promować jedną witrynę? To pytania, które najczęściej pojawiają się na forach i w rozmowach jakie prowadzę z klientami. Ponieważ jedną z najczęściej realizowanych przeze mnie usług jest zaprowadzanie porządku w zarządzaniu kontami AdWords i pokrewnymi usługami, dziś zdradzę Ci kilka […]

Read More