Jak podnieść klikalność reklam Google Ads?

Tym, którzy próbują własnych sił w temacie kampanii Google Ads oraz tym, którzy szukają sposobów na podniesienie klikalności reklam poniższe podsumowanie powinno przynieść kilka ciekawych spostrzeżeń i inspiracji do działań. To nie jest przepis na idealną reklamę. Nie jest to również instrukcja, która zapewni kampanii 100% skuteczność. To przewodnik po dążeniu do jak najlepszych wyników.

NAGŁÓWEK

Pamiętaj, że nagłówek jest najważniejszą częścią reklamy. Im bardziej kontrowersyjny, tym jego siła większa. Na bazie własnego doświadczenia zamieszczam poniżej kilka porad w jaki sposób tworzyć „klikane nagłówki”:

1. Używaj pytań, które wzbudzają ciekawość i zainteresowanie, które są jednocześnie odpowiedzią na potrzebę konsumenta. Dla przykładu: Szukasz kredytu na 20 000 PLN?

2. Wykorzystuj formy udzielania instrukcji. Często szukając informacji, szukamy gotowych rozwiązań. Dlatego ta forma nagłówka sprawdza się w przypadku technicznych usług/ofert np.: usuń wirus z komputera w 3 krokach.

3. Opowiedz historię. Nic tak nie przyciąga uwagi jak historia innych ludzi, ich sekrety, doświadczenia. Warto wykorzystać ten motyw podczas tworzenia nagłówka np.: jak wygrałam 8 000 PLN w 2 dni.

4. Utajnione informacje. Stwórz nagłówek, który zasugeruje użytkownikowi, że zdradzisz mu informacje, które tylko ty do tej pory posiadałeś. Użytkownicy lubią dowiadywać się nowych rzeczy, lubią jednocześnie czuć się dzięki temu wyjątkowi. Jeśli już w nagłówku zasugerujesz, że mają szansę poczuć się „wyjątkowo”, na pewno skorzystają z oferty.

5. Nie obiecuj, ale komunikuj rzeczy niemożliwe. To forma kontrowersyjnego, ale jednocześnie skutecznego nagłówka. Użytkownik, który zwraca uwagę na reklamy i ich treść na pewno zauważy absurd w reklamie, ale to co najważniejsze, dzięki takiemu nagłówkowi zauważy samą reklamę i ofertę. Dla przykładu: Zarób 1 000 000 PLN w godzinę!

6. Wzbudzanie zaufania poprzez rekomendacje czyli to co użytkownik sieci ceni sobie najbardziej. Szukając informacji o produkcie czytamy komentarze na forach, blogach. Zamieszczenie w nagłówku zwrotu: Zaufało nam już 3500 firm, z pewnością przyciągnie uwagę Internauty i zmusi go do zastanowienia i przeczytania oferty.

TREŚĆ REKLAMY

To elementy reklamy, które mają równie duże znaczenie jak nagłówek. W wielu przypadkach treść reklamy jest przedłużeniem nagłówka. Dlatego warto zwrócić uwagę zarówno na słowa jak i znaki możliwe do wykorzystania w reklamie.

7. Wykorzystaj w treści reklamy „…” w ramach zakończenia zdania. Dlaczego? Udowodniono, że podnosi to skuteczność wyników reklamy o ponad 100%. Te 3 kropki na końcu zdania to nic innego jak słowa: „na stronie dowiesz się więcej”.

8. Wykorzystuj słowa „klucz” dla danej branży. Nie mam tu na myśli zamieszczania słów kluczowych, na które chcemy pokazywać się w wynikach. Mam tu na myśli słowa,które mają znaczenie w danej dziedzinie. Dla przykładu: szukając psychoterapeuty w sieci zwrócimy uwagę na reklamę, która w treści zawiera słowa: zaufany, polecany,bezpieczny,profesjonalny. Szukając projektanta domów skupimy się na: indywidualnym podejściu,profesjonalizmie, niesztampowym spojrzeniu. Istnieją pewne słowa, które mają duże znaczenie dla danego użytkownika, dlatego warto zwracać na nie uwagę.

9. Używaj „perswazyjnych” słów. Nawet gdy tworzymy reklamę, która ma jedynie wypromować markę w sieci, konieczne jest nakłonienie użytkownika do wejścia i zapoznania się ze stroną. Istnieją pewne słowa, które użyte w treści sprawią, że użytkownik zainteresuje się reklamą. Wystarczy użycie słowa: sekret, niespodzianka, a nie tyle klikalność co konwersja reklamy wzrośnie o 200%.

10. Mocną i skuteczną techniką wpływania na użytkownika jest dawanie mu konkretnych instrukcji. Nie każdy lubi być instruowany jednak z reguły klikamy w takie reklamy z konkretnego powodu. Dlatego wykorzystując w swoich reklamach zwroty typu: Musisz to mieć, sprawdź to teraz, wejdź i przeczytaj więcej sprawi, że mimo iż współczynnik CTR spadnie, konwersja takiej reklamy znacznie wzrośnie.

SŁOWA KLUCZOWE

Słowa, które wzmocnią przekaz Twojej reklamy:

Trik, niespotykany, sekret, free, darmowy, promocja, wyjątkowa oferta, oferta limitowana, krok po kroku, pierwszy, sprawdzone techniki, zaufany, innowacyjny,nielimitowany, niezwykły, wartościowy, niezapomniany, demo, wiodący na rynku, rekomendowany, polecany, fenomen, odkryj, etc.

11. Słowa kluczowe w różnej kolejności. Inaczej brzmi hasło Muzyka Medytacyjna oraz Muzyka do medytacji. Zostało przeprowadzone badanie, które potwierdziło, że warto testować różne odmiany danego słowa gdyż mają one bardzo duże znaczenie i wpływają na klikalność i konwersję danej reklamy.

12. Powtarzaj słowa kluczowe w swojej reklamie. Takie działanie potwierdza spójność reklamy oraz sprawia, że jest ona lepiej widoczna dla użytkownika.

13. Staraj się myśleć i tworzyć hasła jako Internauta, a nie tylko fachowy copywriter. Tworząc nagłówek czy treść reklamy nie zastanawiaj się tylko czy brzmi to poprawnie, ale jakie pytanie może zadać Internauta i czy moja reklama, jej treść będzie odpowiedzią na jego pytanie. Dla przykładu: zgodnie z trendami częściej zadajemy pytanie: jak schudnąć 10 kg? niż chudnięcie porady. To bardzo duża różnica, która może wpłynąć na widoczność Twojej reklamy. Pamiętaj więc by przy tworzeniu treści zastąpić „zadufane” słowa bardziej potocznymi.

14. Potęga słów kluczowych: bezpłatny, darmowy, free, DEMO, download (lub po prostu ściągnij) – to najpotężniejsze słowa, które zwracają uwagę każdego Internauty dlatego warto, w miarę możliwości wykorzystywać je w swoich reklamach.

15. Staraj się nie wykorzystywać w reklamie, a przede wszystkim w nagłówku słowa „Kup”. W wielu tekstach o perswazyjnym copywritingu jak również w kilku przeprowadzonych testach wykazano, że słowo „Kup” odstrasza użytkowników. Postaraj się zastąpić je innym zwrotem lub w miarę możliwości zrezygnować z jego wykorzystania w reklamie.

16. Zadbaj o konkrety czyli wykorzystuj w reklamach Czas. Jeśli organizujesz konferencję, wyprzedaż produktów i chcesz poinformować o tym swoich potencjalnych klientów ważne jest abyś podał w treści reklamy czas trwania takiego wydarzenia. Z reguły jesteśmy bardzo leniwi co sprawia, że nie lubimy dużo szukać i odrzucamy informacje, które mało dla nas znaczą. Dlatego chcąc przyciągnąć klienta do promocji lub rejestracji na konferencji – podaj szczegóły wydarzenia w opisie. Używaj słów tydzień, dzisiaj, 3 dni…

17. Używaj odmian, synonimów słów kluczowych w reklamie. Nie musisz użyć 2 razy słowa: rekomendowany produkt. Możesz wykorzystać synonimów lub różnych określeń jak np. polecany produkt, najnowszy.

18. Wskazuj na aktualność informacji. Jeśli prowadzisz serwis z dietami warto pokazać w reklamie, że każda dieta obejmuje zmieniające się trendy. Zmieniaj treści nagłówków w zależności od np. roku, kwartału. Wykorzystuj hasła typu: Najlepsza dieta Lato 2011”.

19. Pokaż korzyści. Jeśli sprzedajesz usługi, prowadzisz sklep w sieci postaraj się w reklamie zawrzeć korzyści jakie klient może uzyskać: np. dostawa w 24h, zakup produktu bez konieczności rejestracji konta itp.

20. Wykorzystuj cenę produktu w reklamie. Nie zawsze to działa jednak warto zwrócić na to uwagę. Jeśli promujesz produkt, który jest rekomendowany, znany to wrzuć do treści reklamy jego cenę.

21. Sprawdź konkurencyjne treści reklam. Sprawdź jakie hasła reklamowe prezentuje Twoja konkurencja, jakich komunikatów używa i na jakie potencjalnie się wyświetla. To co warto pamiętać to: Wyróżniaj się lub zgiń! Czyli mimo iż reklamujecie podobne produkty postaraj się aby Twoje reklamy treścią i wyglądem różniły się od konkurencji. W wielu przypadkach to najskuteczniejsza broń w zdobywaniu klientów. Zamiast użyć jak wszyscy hasła: Dostawa w 24h, użyj hasła: Najszybsza dostawa w kraju.

COMMENT
NAME
EMAIL

Back to top: