Dove „Real beauty sketches” – kulisy kampanii Youtube

YOUTUBE

Marka Dove, założona przez Lever Brothers, pojawiła się na rynku w 1957 roku w Stanach Zjednoczonych. Jest marką nr 1 polecaną przez dermatologów na całym świecie.

MARKA

Dove

ROK

2016

KAMPANIA

Real beauty sketches

KRAJ

GLOBAL

Odtwórz wideo

Geneza kampanii

Marka Dove pojawiła się na rynku w 1957 roku w Stanach Zjednoczonych.

Pierwsza reklama marki Dove pojawiła się w 1957 roku. Był to rodzaj reklamy porównawczej, w której starano się pokazać, że zwykłe mydło może pozostawić na skórze uczucie suchości, a Dove o kremowej konsystencji pieści ciało pozostawiając je aksamitne i gładkie.

Dove od 2004 roku prowadzi kampanie pod hasłem „Real Beauty” (tłum. ang. prawdziwe piękno) zainspirowana wynikiem międzynarodowego badania, The Real Truth About Beauty, który pokazał, że sposób, w jaki kobiety widzą siebie znacznie różni się od tego, jak postrzegają je inni. Tylko 4% kobiet na całym świecie uważa się za piękne, a 54% zgadza się z tym, że jeśli chodzi o to jak wyglądają, są najgorszym krytykiem własnej urody.

Idąc tym tropem w 2013 roku Anselmo Ramos, dyrektor kreatywny Ogilvy & Mather uznał, że najwyższy czas na przekonanie pozostałych 96% kobiet, że są również piękne. Tak powstał projekt „Real beauty Sketches”, który początkowo był eksperymentem społecznym, z czasem przeniesionym do życia. Dokumentując w 3 minutowym filmie, Dove pokazał jak kobiety postrzegają swoje piękno, a jak widzą je inni.

KAMPANIA

Na potrzeby kampanii przygotowany został 3 i 6 minutowy materiał wideo przetłumaczony w 25 językach i zamieszczony na 46 kanałach marki na Youtube.

Przebieg kampanii

Produkcją filmu zajęła się Agencja Ogilvy & Mather z Brazylii. Na potrzeby kampanii wynajęto wyszkolonego rysownika FBI, który podczas eksperymentu stworzył szkice – portrety kobiet – według ich własnego opisu. W drugiem etapie rysownik naszkicował portret tej samej kobiety, zgodnie z opisem przedstawionym przez zupełnie inną osobę. Co ciekawe, w trakcie całego eksperymentu ani kobieta, ani artysta nie widzieli się nawzajem.

 

Kampania wystartowała początkowo na czterech rynkach: USA, Kanada, Brazylia i Australia, z czasem rozszerzając zasięg na 110 krajów w 25 językach. Start globalnej kampanii wideo realizowany był przy wsparciu reklam TrueView In-Stream, TrueView w wynikach wyszukiwania, głównej stronie YouTube oraz reklam w wyszukiwarce.

Odtwórz wideo

W odniesieniu do wyników kampanii:

  • filmy zyskały ponad 90000 polubień
  • 4,6 mln odsłon w mediach
  • 275.000 nowych obserwatorów na Google+
  • jedna z najczęściej oglądanych reklam w Internecie w ogóle (zgodnie z Unilever), z czego ponad 163 mln odsłon na całym świecie
  • spot wygrał w 2013 roku w Grand Prix Międzynarodowego Festiwalu Cannes Lions Kreatywności

Dove jest przykładem marki, która słucha swoich konsumentów, prowadzi z nimi dialog i to właśnie ten kontakt sprawia, że każda nowa kampania bije na głowę rywali. To marka, która wierzy w piękno, docenia różnorodność, przez co idealnie trafia w swoją grupę docelową czyli kobiety. Co ciekawe, podczas tej kampanii udowodniła, że nie tylko 30 sekundowe spoty mają szansę na powodzenie. Reklama, która zyskała taką popularność wśród odbiorców miała prawie 3 minuty.

Back to top: