Kampania PPC inspirowana codziennością

Google Ads

IKEA to marka założona w 1943 roku przez Ingvara Kamprada.

Jest doskonale znana z niesztampowych kampanii. Jej pomysłowość nie zna granic, a co ważne każdy nowy projekt tworzony jest z myślą o jednej, głównej idei: meble ikea są zawsze tam gdzie toczy się życie. I choć czasem bywa gorzkie, czasem słodkie, ikea zawsze towarzyszy nam w tych momentach życia.

 

Tym razem agencja Åkestam Holst, która od lat przygotowuje kampanie dla marki Ikea, poszła o krok dalej. Działania, które dotychczas prowadzone były w telewizji i prasie, przeniosła do internetu.

PROJEKT

AdWords 360°

MARKA

IKEA

ROK

2017

AGENCJA

Åkestam Holst

Założenia kampanii:

Cała koncepcja kampanii opierała się na insightach konsumenckich, czyli konkretnych potrzebach użytkowników, do których marce udało się dotrzeć za pośrednictwem wyszukiwarki Google. Podobne projekty jak kampanię marki Snickers lub L’oreal opisywałam w swojej książce.

Na hasła wpisywane do wyszukiwarki (dotyczyły one najczęściej problemów w relacjach między ludźmi) IKEA wyświetlała reklamę dostosowaną tekstem do każdego konkretnego zapytania.

Na czas trwania kampanii przygotowana została nowa strona www, na której dotychczas kupowane przez klientów produkty zyskały nowe nazwy i zupełnie nowe znaczenie będące rozwiązaniem wyszukiwanego problemu. Na przykład użytkownik wpisujący zapytanie: „On nie może powiedzieć, że mnie kocha

Widział reklamę IKEA Retal Therapy treści: „Ale, może to napisać”?

Reklama odsyłała użytkownika do strony:

Skąd dane na temat wyszukań?

Jednym z głównych narzędzi jakie marka mogła wykorzystać to Google Trends, z którego bez problemu można wyciągnąć dane na temat trendów lokalnych wyszukań.

 

Sądząc po ilości produktów na stronie, grudniowa kampania PPC opierała się na ponad 110 insightach konsumenckich.

Nie mamy o czym rozmawiać
Jak mieć szczęśliwy związek?
Jak zachować dziewczyną
On nie odpisał..

EFEKTY?

Retail Therapy IKEA to przykład kampanii inspirowanej aktualnymi potrzebami konsumentów, a przede wszystkim tym jak żyją w realnym świecie.

  • Kampania dotarła zasięgiem do ponad 175 mln odbiorców
  • CTR kampanii osiągnął 16%
  • w mediach społecznościowych kampania osiągnęła ponad 100 000 udostępnień

Pełne Case Study z kampanii:

Back to top: